Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2009. március 17., kedd

Hogyan készült? - Tulipános fotók

Mivel többen kérdeztétek, hogy hogyan készültek a tulipános fotók, ezért inkább egy külön postban írom le és így nem kell egyenként válaszolnom. :)

Csokor
Ők voltak a fotóalanyok

Technika

A fotók elkészítéséhez két objektívet és két vakut használtam. Az egyik objektív a Canon 70-200 f4/L USM volt, ami nagyon szép éles képeket tud készíteni, és a nagy gyújtótávolsága segít a kis mélységélességet elérni. A másik a Sigma 17-70 f2.8-f4.5 DC MACRO volt, aminek a nagyon jó közelpontját használtam ki. Gyakorlatilag 70mm-es állásban a frontlencsétől 1cm-re képes fókuszálni. Kevésbé éles lencse, mint az előbb említett teleobjektív, de még elfogadható minőséget tud produkálni. A vakut (Nikon SB-26) a háttér megvilágítására használtam. Ettől lett szép átmenetes és nem homogén. Meg persze ettől lett égkék színű az amúgy sötétkék kartonlap. A másik vakut (Canon 580EX II) csupán a hátteret megvilágító vaku kioldására használtam, és az nem játszik szerepet a megvilágításban.

Fények

Werk
Mivel a werk később készült, amikor már nem volt napfény, így az ernyő helyére képzeljétek, hogy a fény az ablakon keresztül jön. ;)

Bár említettem a vakut, mint a hátteret megvilágító fényforrást, a főfényről még nem szóltam. Ebben az esetben természetes fény volt a meghatározó, mivel bal oldalról egy ablak volt. Nem túl erős, de deirekt fény érte a virágot. Ez volt amúgy az első eset, hogy vegyesen használtam természetes és mesterséges fényeket. (A vakuk egyébként gyárilag napfényhez igazítottak, ezért nincs szűkség színmódosításra.)

Háttér

Háttér variációk
Pár háttér variáció. Több is volt. ;)
A bal felsőből lett végül az égkék szín a megvilágítás után.


A háttérrel sokat vacakoltam mert egy sor színt kipróbáltam. Valahogy mégis az égkék szín volt számomra a legtermészetesebb. Ezek mindegyike kartonlap volt, amik egy 25 színből álló csomagból valók. Először nem világítottam meg a hátteret, ezért sokkal unalmasabb képeket kaptam.

Fehéregyensúly

WB
Ennyit jelent a WB

Erre nagyon kell figyelni, mert a színes háttér becsapja a fényképezőt, ezért AWB használata ellenjavalt. És nem csak azért, mert elmászhatnak a színek, hanem azért is kerülendő, mert más képkivágásnál teljesen más lehet a fehér, ezért az utólagos módosítást sem lehet elvégezni kötegelt (batch) üzemmódban. Az én esetemben a fő fényforrás a Nap volt, így Daylight (5200K) beállítást használtam.

5 megjegyzés:

Charlotte írta...

Számomra ez egy nagyon hasznos írás.Köszi:))
Hogy megy a stockfotózás?
Ez egy hasznos blog: http://stockphoto.blog.hu/
Üdv:)

Névtelen írta...

Hát ebből a postból nem tudtunk meg sokat :S Arra, hogy voltak a fényforrások, szerintem mindenki rájött, mást meg nem nagyon tudtunk meg...
A képek valahogy meg... nem tudom elmondani, de nem annyira tetszenek.
ÜDV

Akos Kiss írta...

Charlotte: örülök. :) Stock fotózásba még nem vágtam bele egyéb elfoglaltságok miatt, de ami késik... :)
Köszi a linket!

Mire vagy kíváncsi Feri? Kérdezz!

Névtelen írta...

Üdv Ákos!
Az lenne a kérdésem hogy milyen tapasztalatokat tudsz a Sigma vakukról?(pl.:EF-530 DG ST)
Avaagy milyen vakut ajánlanál viszonylag átlagosabb felhasználásra és elérhető áron, Nikon i-TTL vázra.
Előre is köszönöm a válaszodat.

Akos Kiss írta...

MetalGeri: Én csupán pár alkalommal használtam egy Sigma EF-500 DG Super tipusú
vakut, és bár sokat tudott, voltak vele problémáim (néha
megmagyarázhatatlanul teljes fényerővel villant el). Később használtam
még egy ugyanilyen vakut, és az is ugyanezt produkálta (több vázon
is).
Hozzáteszem, én Canon rendszert használok, és csak ezt az egy fajta
Sigma vakut próbáltam. A többivel semmilyen tapasztalatom nincsen.
Ha ez a probléma nem lett volna vele, akkor jó vakunak tartanám, mert
sokat tudott és elég jó fényere volt.