Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2009. május 1., péntek

Wishlist

Íme a Top 5 dolog, amikkel könnyebb lenne az életem. Igyekeztem realista lenni, és nem többszázezer forintos objektíveket és vázakat összeírni. Az alábbi tárgyak egy része tényleg fontos lenne ahhoz, hogy zökkenőmentesen dolgozhassak.

1. 500GB HDD a laptopomba

Mivel nem használok asztali gépet, és csak egy 160GB-os és egy 40GB-os HDD (DVD meghajtó helyén) van a laptopomban, kezd hátráltató tényező lenni a helyhiány. A gépemen már csak a napi használatú szoftverek, fontosabb dokumentumok, zene és fotók vannak. És sajnos összesen már csak 1-2 GB-nyi üres hely, ami arra sem elég, hogy a memóriakártyáról feltöltsem a képeket. Éppen ezért ez az első pont a listámon. (Ha PPéter végre megveszi a Balogh lámpámat, akkor az első útba eső PC boltban megejtem a beszerzését. :)

2. még egy ekkora (vagy nagyobb) külső HDD backupnak

Jelenleg 2008.12.31-ig megvan az összes képem 3 helyen. Egyszer a gépben levő HDD-n (igazából itt megvan az összes kép a kezdetektől), másodszor egy külső 300GB-os drive-on a kezdetektől 2008.12.31-ig, harmadszor pedig az előző 80GB-os laptop HDD-men, amit direkt backup célokra használok (ezen 2009.02.22-ig megvan az összes fotóm). Ezek a háttértárak viszont beteltek. Mondanom sem kell, hogy hány fotó van, amit csak egyetlen helyen tárolok (tulajdonképpen az összes kép 2009.02.22-től kezdve). Tegye fel a kezét, aki tudta követni! :D

DVD-vel nem akarok bajlódni, mert rengeteg helyet foglal fizikailag, csomó idő lenne kiírni a lassan 100GB-nyi fotót, nem bízok a DVD-ben és a gépemben nincsen DVD író (oké, mindkét céges laptopomban van, de akkor sem akarok ezzel szórakozni. :)

Erre a célra a WD MyBook sorozatának egyik darabját tudom leginkább elképzelni.

3. Nagyméretű derítőlap

Ez főleg a kültéri fotózásokhoz jönne jól. Olyat szeretnék, amivel egész alakos képet is lehet deríteni. Jó lenne valami öt az egyben megoldás.

4. rádiós kioldó 2-3db vevővel

Nem létfontosságú, mert a 3 rendszervakumból 2 elvillan fényre, a 3.-at meg mestervakunak használom. Viszont a 2 fényre villanó vaku közül az egyik vakukocka segítségével villan el, amivel nem igazán vagyok elégedett. A Cactus V4-re fáj egyébként a fogam. :)

Emellett, ha lenne rádiós kioldóm, tudnám mind a 3 vakut kamerától távol használni. Bár már a 2 is elég szokott lenni legtöbbször. Szóval, ez a kevésbé fontos, de mégis sokat könnyítene az életemen.

5. Pótakksi az összes vakuhoz

Jelenleg minden vakumhoz csupán 1 garnitúra akksim van. Ez eddig nem jelentett problémát, mert egyrészt jól bírják az akksik, másrészt nem használom őket túl sokat. Viszont a vakuk nem jelzik, hogy mennyire használtak a bennük levő telepek, így sokszor zsákbamacska a dolog. Szintén nem eget rengető probléma, de nyugodtabban aludnék egy egész napos fotózás előtti éjszaka. (Hiába töltöm fel őket, nem tudhatom, hogy meddig bírják.)

Ez egy kevésbé hasznos bejegyzés számotokra, de legalább magamban végiggondoltam, hogy mikre kellene spórolnom az elkövetkezendő pár hónapban. :)

19 megjegyzés:

Canocam írta...

Az ilyen listák számomra is nagyon fontosak! Nem tudom, hogy láttad e az enyémet, bár az bővebb, és több pénzt igényel. De első körben a gép a legfontosabb... A Canon 40D-re fáj a fogam :D De hát annyira nincs rá pénzem, hogy még egy 20e Ft-os kompaktot sem tudnék venni :(( Amióta bejött a digitális technika és amióta felmentek az árak az én fotózási munkálataimnak annyi lett... jó pár éve, padig éppen hogycsak belekezdtem... Van egy doboznyi ellőtt filmem, teszt diák, éppen ismerkedtem a nagynevű Velviákkal és Superiákkal ;)...
És? van kb 8db A4-es nagyításom? Azok sem tökéletesek.. kellene a gyakorlat de miből? - óh bocsi, hogy itt sírom ki magam :) - úgy tűnik nem sírok eleget a blogomon :D:D:D
Na mindegy... azért ne haragudj... a PC szó nálam inger szó, tüske :D Hogy állsz a Mac-ekkel? - az már művészibb gép. Bár tudom, megint pénz, de egy előző szériás MacBook nem olyan drága..(?) nekem is olyanom van, bár, ráférne egy kis szervizelés, mert nagyon zakatol. De jól bírja. Nem is tudom mikor engedhetem meg, hogy elvigyem szegénykét a Dr. bácsihoz... Mindenesetre most már nem tudnék ilyen gépet venni :P Örülök, hogy ez van!!!
A lényeg, mindig jó ha az ember gondolkodik a célján, és mindig szem előtt van. Én már megőrültem volna a hiányokban, ha ez nem lenne :)

Akos Kiss írta...

Canocam: igen néztem a blogodon. :) A 40D valóban egy jó kis gép.
Egy iMac-et vagy MacBook Pro-t elfogadnék, csak piszok drága. :) Sima MacBook annyira nem vonz, és a mostani ThinkPad-emet szeretem.
Ja, meg írtam iwiw-en. :)

Navarot írta...

Mikor lesz szülinapod? Ez nem egy burkolt "Jézuska"-levél? :D

Mefi írta...

A Cactusok elég jók ( http://mefi.be/muti/3634/cactus-pt-04gy-vezeteknelkuli-radios-vakukioldo/ itt írtam róla, nekem is az van) viszont arra vigyázz hogy 1/250 másodperc a leggyorsabb záridő, szabadtéren nem feltétlen lehet jó.

Akos Kiss írta...

Navarot: sajnos karácsonyig semmi hasonló alkalom nem lesz, úgyhogy saját magamnak kell ezeket beszerezni. :)

Akos Kiss írta...

Mefi: igazából az elvillantós játéknál is 1/200-at használok, úgyhogy ez nem akkora probléma. Persze lenne pár ötletem, amihez több kellene, de az olyan eszközök, amik azt tudják, lényegesen drágábbak. A cikkedet meg jól elolvasom. :) Meg feliratkozok a feed-re, mert érthetetlen módon még nincs bekötve a readerembe. :)

Akos Kiss írta...

Hehe, elgépeltem a címet és nem tűnt fel senkinek. :)

c írta...

Hát igazából nem tudom mi nem vonz téged a sima MacBookba... Én megvagyok elégedve vele, és nem sok különbséget látok a sima és a Pro között, csak annyit, hogy az áruk iszonyatosan különbözik :)
az iMac az viszont tényleg jó. Bár-bár, lehet hogy ha fotós szemmel nézzük, akkor a képe nem biztos hogy a legjobb... bár az újakon rengeteget javítottak, de nem tudom... a barátomnak van egy iszonyat jó samsung monitorja. azokat a szineket semmi nem tudta eddig felülmúlni.. és persze azt a tudást. A monitor 6 éves!!! Samsung syncmaster 757nf.. nemtom láttad e már hallottad e már, de kapni nem lehet és nem igen akarnak tőle megválni :D
http://www.computex.ws/img/news/977/samsung_757nf.jpg
Persze a képcső... nem kell részleteznem.. (Hmm.. nem is tudom miért vagyok most ilyen beszédes.. nem szoktam..)

dLux írta...

Cactus V4: Ha hazaérek, első dolgom lesz, hogy rendeljek én is egy garnitúrát. 3 Canon vakum van, kültéren éjszaka használhatatlan a Canon infrája, és csak 1 működő hot-shoe slave-em van.

500G HDD: Nekem vaaan. :)) Mindjárt betelik. Mentésnek 2x2T van, így minden adatom (főleg fotók) 3 példányban van meg, visszamenőleg kb. pár hónapra.

Derítőlap: Na erre még nem gondoltam, de tényleg igaz! Ha találsz jót, akkor ne habozz tudatni velem, hogy milyen. :)))

Pótaksik: Én beszereztem egy elem-ellenőrzőt (Media Markt), és van két akkutöltőm, emellett csak egy tartalék-szett az aksikból. Szerintem még egy szett elég kell, hogy legyen, egyszerre úgysem fogy ki mind a 3. Vagy igen? :)

del Zubu írta...

wd mybook az egy nagyon jó dolog, csak egyvalamivel tudod megszívni: ha te is, mint én, megszállott infománként a world verziót választod, aminek elég egy hálócsatlakozó és lan-on megy, és gigabyte-s hálókártya van benne, meg 2TB hely. csak azt nem írják sehol, hogy a procija miatt irgalmatlan lassú az io (nekem olyan 5MB/s, képzelheted, micsoda élmény képeket archiválni rá).

Unknown írta...

Hi!

Külső wincseszternek ajánlanám a Maxtor-t. Én is sokáig WD-t akartam, de a Metroban belebotlottam ebbe és ez jobban megéri szerintem. 18ezer 500 Gbyte-os verzió, és a Maxtor is jó márka. Ja, és 3 év garancia van rá.

Én a vakuban Varta akksit használok, azt amelyik állás során sem igazán veszít a kapacitásából. És ez nem reklámszöveg részükről tényleg jó. 2 db 2100 mAh-es 1300 Ft volt. Jó még a Sanyo Eneloop is.

Februárban én átváltottam Mac-re a T-Mobilenál vettem egy Macbook alut. Nem bántam meg :)

Mostmár csak a fotózásra kellene idő...

Takoca írta...

"WD MyBook sorozatának egyik darabját"
ne! sajnos több helyről is azt hallottam róla hogy nem megbízható!
Én a helyedben mindenképpen egy redundáns külső tárolón (lehet hogy már MyBookban is van ilyen...) gondolkodnék pl DNS-323 NAS . Ez ugyan több pénz de még mindig biztonságosabb

Unknown írta...

Én épp a héten tartottam kiegészítő beszerzést. Háttértárral jól állok, van 500-as külső + szerver 3gb-al, viszont akkuval már szívtam így lett +1 a gépbe és mindegyik vakuba is pótaksi. Hong-Kongból Cactus v4 set +2 vevő, Angliából Lastolite all-in-one 100cm-s ernyő, plusz egy extra cf kártya, igen durván estek az árak, 16-ost rendeltem de a 32-es se horror már.

Andor írta...

Hát igen.
Gondolom, amint az ember elkezd komolyabban érdeklődni valami iránt, egyből lesz ilyen listája.

A rádiós kioldó (vaku után :-( ) nálam is téma - pont ezek a kis olcsó 'kaktuszok' :-D

Derítőlapra egy fapad ötlet: múltkorában papírboltban fotókarton-vásárláskor találtam ezüst és arany felületű (fényes) kartonokat.
Vettem is gyorsan egy ív aranyszínűt, majd szólok az eredménnyel kapcsolatban, mert igazából még én sem próbáltam ki...
Viszont elvileg jó kéne legyen, mert a felülete stimmel és nem is kicsi. (És csak párszáz forint :-D)

A tárhely meg tényleg minden fotós/fotóamatőr nagy keresztje, gondolom - de a laptoppal kapcsolatban szerintem azt is vedd figyelembe, hogy a backup is fontosabb akkor: a laptop nem csak sérülékenyebb egy fixen álló asztali gépnél (amiben a vinyó is nagyobb, robosztusabb), de ne adj' isten akár pl. el is lophatják...

richi írta...

Tarhely nekem szerencsere meg nem akadalyozo tenyezo :)

Kioldo meg felesleges, mivel nincs vakum. (sajnos)

A Mac -ek tenyleg nagyon jok, sose lehet megbanni, ha egyszer veszel...

Akos Kiss írta...

Köszi a sok hozzászólást. :)
Próbálok egyben reágálni a felmerült ötletekre.

Derítőlap: igazából nem szeretnék DIY megoldásokat ezen a téren, mert ezt hurcolni és használni szeretném. BKV-n nem túl izgalmas bazi nagy hungarocell vagy karton lapokkal utazni. Főleg, ha lámpaállványokat és minden egyebet is magammal cipelek. Szóval, ebből ragaszkodok a gyári, összehajtogatós megoldáshoz. :)

Backup HDD: A MyBook-okról én is hallottam már rosszat, viszont baromi sokat eladnak belőle, és rengeteg verziójuk létezik. Tehát szerintem nem érdemes általánosítani. A konkrét kiszemelt példányra majd rákeresek fórumokban, és ha nem szidják sokan, akkor megveszem. :)
A D-link 323-as "dobozán" már gondolkoztam, de annál most olcsóbban akarom megoldani ezt a helyzetet, és elegendő az USB csatlakozás is (backupra az bőven jó).

Mac téma: ThinkPad-et sem szokás megbánni. :) Nekem eddig csak az volt (T40, Z60t, T60p, T61) és sanszos, hogy a következő is az lesz (persze nem most :). Emellett nem tagadom, hogy elviselnék egy iMac-et fotós célokra. :) Amúgy érdemes rákeresni a youtube-on a Thinkpad W700-ra is. ;)

Akksik: most Sanyo és X-Energy akkukat nyúzok, mindegyik 2700mAh-s, és eddig nincs velük baj. Valószínűleg ilyenek fogok még venni.

Unknown írta...

Ja, csak a W700 2000 dolláros árából majd 3x megveszem az Eizo 2231W-met :) Fotószerkesztés terén abszolút nem vagyok laptoppárti.

Én most 2 43"-os westcott ernyőt veszek, 2 összecsukható Botero hátteret (fekete-fehér, meg szürke foltos, amit lehet filterezni, szinezni) Na meg rosco korrekcios szettet. Mar nagyon hiányoztak ezek.

e1 írta...

Hm, külső merev HDD. Jó dolog, de van egy bökkenője. Az a hír járja, hogy ezekbe a merevlemezgyártók általában a gyengébb minőségű lemezeket teszik azon oknál fogva, hogy ezek a lemezek soha sincsenek teljesen leterhelve (lásd. 5MB/s sebesség). Kicsit hiszek ebben, mert hát az ilyen háttértároló általában backup célokat szolgál, vagy kevésbé fontos dolgokat tartanak rajtuk a népek (pl. filmek), ezért nem dühíti fel az embereket annyira, ha elromlik, viszont ahhoz képest elég sok ismerősöm panaszkodik ezekre, illetve néhánynak el is romlott (most nem konkrétan ez a WD). Ha javasolhatom, akkor vegyél külön merevlemezt és külön USB/FW/Ethernet/eSATA csatlakozós boxot és abba szerelj bele egy külön megvett merevlemezt. Árban kb. ugyanott leszel, illetve megteheted azt is, hogy veszel egy 2,5"-os boxot és egy notebook merevlemezt, így USB csatlakozás esetén külön tápegységre sem lesz szükséged, ráadásul sokkal kisebb lesz. Természetesen itt számolnod kell azzal, hogy 500GB a legnagyobb ami kapható jelenleg.
És most jöjjön a javaslatok javaslata. A pénzt amit ebbe beleölsz, invesztáld egy korlátlan webhoszintgba (léteznek már ileyen megfizethető áron) és használd azt háttértárként. Hátránya az, hogy jobb internetkapcsolat kell hozzá. Azaz nem kell, de azért jó ha nem 2 napig tart néhány kép feltöltése FTP-n. Ennek a megoldásnak 2 nagy előnye van. Az egyik az, hogy ha esetleg az egész lakásod kiégne, mindhárom jelenlegi másolatoddal együtt, akkor továbbra is megvannak a fotók, illetve igény esetén bárhonnan máshonnan is hozzáférhetőek a fotóid, csak internetre van szükséged.

Akos Kiss írta...

Laci: a W700 nekem is drága, de azért szívesen megnyerném valami játékon. :D

e1: Most is használok külső HDD keretet. Van egy notebook SATA, egy ATA keret a DVD meghajtó helyén és egy normál HDD-s ATA ház is van. Viszont a gépbe tehető IBM fiókon kívülmindegyik elég gyagyi minőségű. Pedig a normál HDD-s ház egy drága Chieftek. Ezeknél valami igényesebb megoldást keresek, ezért merült fel a WD MyBook sorozat. De most kicsit elbizonytalanítottatok. :) De ha nem ez akkor mégis mi a tuti? :) Kínai vacak külső HDD házat nem akarok többet.

Amúgy van flickr előfizetésem, amit akár tudnék használni archválásra is, mert korlátlan mennyiségű képet tölthetek fel max felbontásban. Lehet megpróbálom használni ilyen célra is. :)