Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2008. május 2., péntek

Reneszánsz napok

Régen bloggoltam már. Nem azért nem volt bejegyzés, mert nem készült kép, hanem azért mert olyan nem készült, ami elérte volna azt a szintet, amit magammal szemben támasztottam. Bár tény, hogy idő sem nagyon volt rá. (Mindig csak panaszkodok... :D)

Tegnap itthon ültem és az önlab beszámolómat írtam, úgyhogy gondoltam egyet és ma inkább kinéztem a várba a Reneszánsz Napokra. Persze a beszámoló még közel sincsen kész. :)

A mai nap tanulsága, hogy a Canon 75-300mm képe utólagos élesítés nélkül szinte élvezhetetlen a ngyobb gyújtótávolságokon. Ja, és akció közben baromira lemaradok a jó pillanatokról az AF lassúsága miatt. Nem kérdés, mennie kell, viszont új üvegre pénz kell. Nem is kevés. A másik tanulság, hogy 50-150mm közötti obira lenne szűkségem, mert most 70mm környékén van elvágva a dolog (Sigma 17-70mm és Canon 75-300mm) és úgy tűnik, hogy ez pont egy olyan gyújtótávolság, aminek a környékén sok képet lövök, így folyton cserélgetnem kell az üvegeket. Talán egy Canon 24-105mm L4 IS USM + Canon 70-200 L4 IS USM párossal már ellenék. (Persze ki nem. :D) Vagy mondjuk ott a Sigma 50-150mm 2.8, ami pont a kívánt tartományban van. Persze arról meg még túl sokat nem hallottam.

Na, sok a duma, itt vannak a képek:

Canon EF 75-300, @300mm, F7.1, 1/100, ISO 400

Canon EF 75-300, @260mm, F5.6, 1/1600, ISO 200

Sigma 17-70mm, @57mm, F4.5, 1/250, ISO 400

Sigma 17-70mm, @70mm, F4.5, 1/320, ISO 400

Persze, hogy készült több is, de azokban nem nagyon van semmi extra (mondjuk az első kettőben sincs túl sok fantázia). Tucatfotók, én meg szeretnék arról leszokni. ;)

Frissítés:
Mivel a Google sokakat idehoz, akik a reneszánsz napokra keresnek, így itt még van pár kép. Sajnos, amiket jobbnak hittem, az mind ment a kukába, mert életlen volt. :(

Nincsenek megjegyzések: