Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2010. április 14., szerda

Monitor

Néha nem kell túlkomplikálni a világítást ezernyi vakuval. Ennél a képnél egy laptop kijelzőjének fényét használtam.


Azt hozzá kell tenni, hogy az expozíciós beállításokkal feszegettem mind a technikám, mind pedig a saját határaimat: ISO 1600, f2.2, 1/30 (kézből).

9 megjegyzés:

KTobi írta...

Jó kép lett, a határok feszegetése, meg sokszor megesik. Próbálgattam, de sehogy sem sikerül kitartanom kézből 300mmen az objektívet, 1,6croppal, akármilyen rövid a záridő. 10méter feletti fókusztávnál, ez normális? Vagy én vagyok gyenge?

Akos Kiss írta...

KTobi: milyen objektíved van? Nekem volt egy 75-300-as és az olyan lágy volt 300 környékén, hogy én is mindig azt hittem, hogy nem tudom kitartani, pedig csak az obi volt vacak. Próbáld meg állványról is, ha ott is ez a jelenség, akkor sajnos az obi nem tud többet, ha pedig akkor jó, akkor be kell tolni a célzóvizet. :) 300-hoz egyébkén már jó biztos kéz kell, főleg crop-os vázon.

KTobi írta...

Használtan vettem egy manuális Tokina 100-300 fix 5ös obi. Alig használt karcmentes darab, volt. :S Először mikor próbáltam nem volt semmi gond vele, lehajolva, térdről megtámasztott kézzel, azt mondhattam a képre, hogy éles, enyhe bemozdulás, lehetett rajta, de annyit csal az LCD is ránagyításkor. Utána hiába próbálgattam, kézből nem sikerült. Állványról sem, ehhez tudni kell, hogy nincs rendes állványom, egy távcső állványára magam kreáltam videó fejet. Kompakthoz még megtette, de nem a 2,5 kilós felszereléshez. Ma szintén próbáltam, és távolabbi fókuszt még 1/2000en sem tudok kitartani, állvány, nem segít, de fix pontra támasztva szép éles képe van. Az előbb megpróbáltam, a maga 2÷2,5méteres közelpontjával, H ISOn, sötét van már ilyenkor; 1/500on hibátlan, /320 egy hajszálnyi bemozdulás van 100%os nézetben. Egyetlen dolgot rovok fel neki, az a kromatikus képhiba. De ahhoz képest, hogy 15-55ös alapobinak még nagyobb van, 300on ennyit elnézem neki.

Akkor távolság növekedésével ennyire nő a berázás:( Nincs mese, kell majd egy rendes állvány.
Azt esetleg megtudod mondani, 200on mit bírsz kitartani mondjuk 5 méter tárgytávolságból?

Akos Kiss írta...

Mivel elég nehéz az obim (kb. 1.5kg), így egész jól kitarthatóak az expók. Hirtelen 2 képet találtam, ami kevés fényben készült 200mm-en, és azokat 1/160-on lőttem. A régi f4-es verzióval ezt nem tudtam volna kitartani, mert túl könnyű volt hozzá. Ott általában kellett az 1/320 záridő 200mm-en.

Szilvi írta...

Ez nagyon szép lett, örülhet aki kapta...

Unknown írta...

Szia Ákos!
A tobbi topikba nem nézel be? 2 hónapja kérdeztem valamit tőled. :(
Sigma 17-70-nel kapcsolatban.

Akos Kiss írta...

pc: Szia! Bocsánat a válasz elmaradásárét. Nálam nem jellemző a fókuszprobléma és sajnos nem is tudom mi lehet az oka. Mennyire sűrűn jelentkezik a probléma?

Egyébként egész pontosan 1 hónapja kérdezted. ;)

Unknown írta...

Szia!
Leginkább tele állásban veszem észre, hogy hiába állítom középre a fókuszpontot és látszólag a témára is állítja a fókuszt, de a kész kép nem mindig tökéletesen éles. Pontosabban manuál módban sem tudom beállítani a fókuszt és az elölnézet a gépen látszólag jó, mert ilyen kicsiben nem látszik a homály, csak monitoron. Nagylátó módban szinte mindig éles a fókuszpontban lévő téma.

Akos Kiss írta...

pc: Akkor lehet belefutottál egy kevesébé jó példányba. :( Nálam szerencsére nincsen gond a fókusszal