Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2010. április 25., vasárnap

A fénymásoló

Hiszem, hogy kreatív dolgot lehet minimális felszereléssel is alkotni. Sőt, azzal lehet igazán, mert az ember rá van kényszerítve, hogy gondolkozzon.


'95-ben, mikor megkaptam első számítógépemet már régen 486-osok voltak a slágergépek, de nekünk csak egy CGA monitoros 286-osra futotta, ráadásul az akkor már elavultnak számító 5.25"-os floppy meghajtóval. Emlékszem, hogy szinte alig volt játékprogram, amit a hevaroktól beszerezve el tudtam volna indítani. Egyrészt a memória is csak 1MB volt benne (a többieknek kemény 2 vagy 4MB volt már), másrészt a processor sem volt mindig elég (csak 16bites volt ellenben a 386DX-ekkel és a fejlettebb gépekkel), harmadrészt a CGA vezérlőkártya is már nagyon elavultnak számított (a mono VGA ment akkoriban, a színes már nagyon extra volt) és a többieknek már 3,5"-os lemezmeghajtója volt.

Ezek után nem volt mit tenni, elkezdtem programozni, hiszen azt bármilyen számítógépen lehet*. Végül azon kaptam magam, hogy a műszaki egyetem padjait koptatom és közben egy budapesti cégnél dolgozom programozóként.**

A fotózásban is valahogy így van ez.

Ezután a kis kitérő után jöjjön egy olyan videó, amit szinte bármilyen digitális fényképezőgéppel el lehet készíteni, mégis nagyszerű alkotás:

*Ha valaki megtalálja a szótár programom demo verzióját valamelyik '97-es Chip magazin CD mellékletén, az légyszi küldje el nekem! :)
** Ez azóta változott

Nincsenek megjegyzések: