Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2009. február 28., szombat

Svájci emlékek

Elővettem pár nyári képet, amiket Svájcban fényképeztem. Nem vagyok egy nagy tájképkészítő, ezek inkább emlék képek. Állvány nem volt nálam, sőt egyes képek a kábelvasútról készültek, így nem is lehetnek tűélesek.

Nem vagyok híve a túlzott HDR-nek sem, ezeknél a képeknél mégis alkalmaztam ezt a technikát.

Engelberg és Tiltis között I.
Engelberg és Tiltis között a kábelvasútról lőve

Engelberg és Tiltis között II.
Szintén a kábelvasútról készítettem

Kilátás Tiltisről
Ezt pedig már Tiltisben lőttem

5 megjegyzés:

dLux írta...

Wow, nem is gondoltam volna, hogy ezek HDR-ek...

Névtelen írta...

Én sem mondtam volna rájuk, hogy HDR... nagyon szépen, ízlésesen sikerült eltalálni a valóság és a HDR közötti halvány választóvonalat. Grat, szép képek!

Andor írta...

Jaja, én sem gondoltam volna, hogy HDR, ha nem írod oda...
Mondjuk így jó, hogy nem venni észre.

Névtelen írta...

Akárcsak a többiek, én sem gondoltam, hogy HDR. Annyi HDR-t láthattunk már, és szerintem azokat csak annak nevezik, az igazi HDR ez, amit te most megmutattál nekünk. Grat!

Akos Kiss írta...

Nos, a fenti fotók nem klasszikus HDR-ek abban az értelemben, hogy ezeket csupán egy-egy képből hoztam össze. Viszont, mivel következetesen az égre mértem fényt, így az árnyékos helyek bebuktak. Tulajdonképpen ezekre a helyekre próbáltam egy kis részletet visszahozni. Szóval egyik kép sem áll több információból, mint azt egyetlen expozícióból, a 400D szenzora össze tudott hozni (a dinamikatartomány valójában nem lett szélesebb), csupán a sötét részek lettek "előhívva".

dLux: ezúton is köszi a lehetőséget! ;)