Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2009. február 15., vasárnap

A kép, ami egy sálba került

A következő képnél nem sok tennivalóm volt, így nem az én érdemem, ha esetleg jó lett. Az ételeket stylist rendezte össze, a fényeket pedig profi fotós állította be. Én csak az expó gombot nyomtam meg miután minden a helyére került. Így könnyű, nem? :)


A poén, hogy a végén meg lehetett enni, de én nem szeretem a halat. :)

És, hogy ez miért került egy sálba? Mert balfék vagyok és ottmaradt a stúdióban. Vagyis jobb esetben ott, mert akkor még előkerülhet.

Ha rákattintotok a képre, akkor megnyílik a flickr-en, ahol be is jelöltem a fényforrások helyét. A képet a Canon 70-200-zal lőttem 13-as blendével, ISO 100-on.

Pár ételfotós műhelytitok

K: Hogyan csináljunk olyan levest, amiből kikandikál a tartalom (vagyis nem száll le az aljára)?
V: A tányér aljába grízből és vízből készítehetünk egy réteget, amire annak megszilárdulása után ráönthetjük a levest és a tartalma biztosan ki fog látszani a tálból. Ha a leves túl átlátszó, akkor zselatint is használhatunk.

K: A kóla mitől olyan szép aranyszínű?
V: Higítva van. (Meg a kávé is.)

K: A kávé mitől gőzölög egy több órás fotózáson keresztül?
V: Szárazjeget használnak vagy a háttérben vízforraló adja a gőzt vagy utólag tették oda (ez ritkább).

K: A kávé mitől hullámzik?
V: Az asszisztens kopogtatja az asztalt. (Nyilván nem expó közben, mert akkor ugrik az élesség.)

K: A sör habja mitől nem esik össze?
V: Borotvahabból van.

K: Mi van, ha egy étel kiszárad fotózás közben?
V: Olajjal bekenik,majd felitatják az olajat, hogy ne álljon rajta.

K: A fagyi és a jégkocka miért nem olvadnak el több órás fotózáson?
V: Mert műanyagból vannak.

K: Buborékos italt hogyan tegyünk még bubisabbá?
V: Szórjunk bele egy kis sót.

És a végére egy kis reklám. Ennek a fotósulinak az egyik óráján készült a kép: digitalisfototanfolyam.hu. Abszolút korrekt csapat, csak ajánlani tudom őket.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Grat! Nagyon jó (nyálcsorgató) fotó lett!!

Oláh Ottó írta...

Nem lett volna baj, hogy nem szereted a halat, a bal oldalon egy darab rák várja, hogy valaki befalja :-)

Andor írta...

Kajafotó-trükk témában nálam akkor is Michael Douglas beszólása jön be legjobban az Összeomlás-ból:
Ott van a képen az a sajtburger, gusztusos, friss, és legalább 2 centi magas - ehhez képest meg itt van ez. (És felmutat egy palacsintaszerűen összenyomott sajtburgert.)

A kép viszont tényleg jól néz ki.
(Kicsit talán kár, hogy lelóg az a doboz a jobb oldalon.)

Mefi írta...

Ezeket a tippeket köszi, múltkor fotóztam pont kávét, bár az egyébként sem gőzölgött, de gondoltam rá én is, hogy valami műgőzt csinálok mögé. :)

Én a legtöbbet stúdió hiányában a visszaverődésekkel szenvedek, egyszerűen irritál ha látszik a kanálon az ernyő, vagy bármi más aminek nem kellene.

aGinger írta...

Nyammm...és köszi a hasznos tippeket! :)

Maci írta...

Ha nem haragszol akkor szombaton felteszek pár indiszkrét kérdést ezzel a fotótanfolyással kapcsolatban...
Megéheztem én is :P

Akos Kiss írta...

Örülök, hogy hazsnosnak tartjátok. Sokat én is most hallottam először.

Maci: ok. :) Csak gyere majd oda hozzám, mert nagyon sokan leszünk és lehet magamtól elfelejtem. :)