Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2009. április 19., vasárnap

Mamiya ZD nyálcsorgatás

Szerdahelyi Ádám (gorbelabda) jóvoltából bepillanthatunk egy kicsit a középformátum világába. Ádám egy Mamiya ZD-vel készített pár képet, amiket elküldött nekem. Ezeket az ő beleegyezésével megosztom veletek.

Mamiya ZD
Mamiya ZD - digitális középformátumú fényképezőgép
Fotó: Szerdahelyi Ádám

A Mamiya ZD egy 22MP-es érzékelővel (melynek mérete 48x36 mm) egybeépített középformátumú digitális fényképezőgép. A full frame fényképezőgépek (kisfilmes gépek filmjével egyező méretű) érzékelője ezzel szemben csupán 36×24 mm méretű. Azt hiszem nem kell részleteznem, hogy melyiknek lehet kisebb a zajszintje. Persze a ZD inkább stúdióba való. Éppen ezért az érzékenység is csupán ISO 50 és ISO 400 között állítható. Bővebb tesztet itt olvashattok róla.

Mamiya objektívek
80mm-es alapobjektív, 24mm halszem (igen, itt már ez halszemek számít ;) ), 120mm-es macro
Fotó: Szerdahelyi Ádám


A következő képek a Mamiya ZD-vel készültek. Kattintás után megtekinthetőek eredeti méretben.

Azt kéretik figyelembe venni, hogy ez a gép ezt a minőséget már 2006-ban tudta. A mai modellek ezeknél még részletesebb képeket tudnak készítnei.

Mamiya objektívek
Fotó: Szerdahelyi Ádám


Mamiya objektívek
Fotó: Szerdahelyi Ádám


Mamiya objektívek
Fotó: Szerdahelyi Ádám


Mamiya objektívek
Fotó: Szerdahelyi Ádám

A postban közölt képek minden joga Szerdahelyi Ádámot illeti meg, azoknak bármilyennemű felhasználása, sokszorosítása, közzététele a szerző engedélye nélkül szigorúan tilos!

15 megjegyzés:

Andor írta...

nagyon süti!
Viszont akkor nem teljesen vagyok képben a 'középformátum' megnevezést illetően - elvégre ennek nagyobb az érzékelője, mint egy full-frame...

ennyi, nem több írta...

Ilyen képeket sima DSLR-rel is lehet csinálni, nem kell ehhez több millás felszerelés...
Egyszerűen hülyeség...

Van egy minőség szint, aminél már nem kell/nincs jobb.

És ez a szint már bőven a DSLR kategóriában van, és még csak nem is kell Fullframe.

ennyi

Akos Kiss írta...

Andy: Helyesebb lett volna, ha azt írom fullframe helyett, hogy kisfilmes formátum. Hiszen a fullframe a DSLR-eknél arra utal, hogy az érzékelő mérete megegyezik 1db 35mm-es filmkocka méretével. Ezzel szemben a középformátumú gépek film mérete 60x60mm vagy 60x45mm. A nyagyformátum (műszaki gépek) filmje pedig akár 203x254mm is lehet. Az ezzel elérhető felbontás kb 400-700 MP között mozog objektívtől és filmtől függően.

ennyi, nem több: ez a gép ezt már 2006-ban tudta. Láttam fotót új modellel 45MP-en. Nos, azt hiszem nem mondanál ilyet, ha te is láttad volna. ;)

G@besz írta...

Szép szerkezet....
Bár igaz ami igaz, egy átlag hobbifotósnak nincs szüksége ilyen felszerelésre, mindenesetre köszönjük görbelabda képeit, és hogy bekukkanthattunk a nagyok közé!:D:D

ennyi,nem több!
Te szimplán hülye vagy......

ennyi, nem több írta...

Gabibaba:

te meg szimplán buta...

"mindenesetre köszönjük hogy bekukkanthattunk a nagyok közé!:D:D"

Igen, valaki attól "nagy", hogy több millás felszerelése van, de azzal szar képeket csinál...

na ugyhogy Gabibaba maradj a bugyidban...

Akos Kiss írta...

ennyi, nem több: ebből a stílusból kérlek vegyél vissza. Itt a kultúrált társalgás a preferált. A provokatív kommenteket ezután törölni fogom.

Andor írta...

Ákos: OK, köszi - így már sokkal tisztább.
:-D

ennyi, nem több: amatör (hobbi) fotózáshoz tényleg bőven elég egy DSLR (a kisebbek persze), de el tudok képzelni olyan _professzionális_ felhasználást, ahol azért igenis jól jön a többlettudás.

A stílusra meg tényleg figyeljünk már egy kicsit.

G@besz írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
G@besz írta...

Kulturált leszek......

A "nagyok közé" kifejezésem egy átlag felső tagozatos értelmi szinttel is felfogható!
Én úgy értettem, hogy az átlag fotós 10 megapixel környéki masináihoz képest egy 60x60-as hátfallal rendelkező masina NAGY!!
Vagy a matek sem megy???
Egyébiránt szó sem volt arról, hogy minden hobbifotósnak egy 40 megás cuccra lenne szüksége!
Ha megengedhetném magamnak, sem vennék ekkora masinát, (megkockáztatom FF-et sem!), mert a jelenlegi gépemet sem használom ki!
Viszont attól még érdekes lehet
Ha meg fusztrált vagy, mert nem jutott dinnyeföld, ne itt vezesd le az energiádat!
Legyen szép napod!

Canocam írta...

Én meg csak nagyokat gyönyörködöm ebben a gépekben... De ha netán profi modell fotós lennék aki magazinoknak dolgozik, akkor természetesen nem húnynék szemet egy ilyen gép felett. Bár én, én, a Hasselblad. ;-))

Pihe írta...

Nem is olyan régen gondolkodtam, hogy beszerzek egy filmes középformátumú gépet (név szerint a Pentax 645NII-t, ami ma is felső-középkategóriás DSLR árban van). Megkérdeztem egy középformátummal dolgozó hivatásos fényképészt, hogy miért nem használ inkább kisfilmet, hiszen sokkal olcsóbb és kevesebb a macera vele. Ő csak ennyit kérdezett: "ha az ügyfeleim kiadnak egy rakást pénzt arra, hogy engem felkérnek, miért akarnék kitolni velük azzal, hogy egy bélyegre fotózzak?" Ez úgy körülbelül mindent elmondott a középformátum - kisfilm különbségről (és azt is, hogy miért nem kell nekem középformátum).

ennyi, nem több: próbálj meg készíteni egy fotót DSLR-el (mondjuk legyen 10 megapixel), interpoláld óriásplakát méretűre, nyomtasd ki. Aztán készíts egy képet egy közép- vagy nagyformátumú (6x9) bármilyen (digi vagy filmes) vázzal, tedd meg ugyanezt és megérted, hogy mi a különbség. A fotósokat, ugyanúgy, mint általában az embereket is, az igények osztják meg. Sokan azonban az igényüknek megfelelő eszközöket sem tudják kihasználni, tudatlanság vagy urambocsá, sznobizmus miatt.

Közben visszaolvastam, látom, hogy kicsit elszaladt a ló a kommentekben. Fotósok vitatkoznak fotósokkal fotókról, ahelyett hogy mennének fotózni. :o)

Akos Kiss írta...

Pihe: jelentem, én voltam fotózni. :) Holnap reggel 7:00-kor automatikusan publikálódik a hozzá készített post. ;)

gorbelabda írta...

Na megkésve bár de én is ideértem! Örülök, hogy sikerült összeraknod a postot nekem tetszik! :) Azért azzal baromira nem értek egyet, hogy egy "fullframe" géppel lehet olyan képet csinálni mint egy "középformátumuval". Főleg ha mondjuk egy mai hátfalat (Leaf aptus) vetünk össze kisfilmessel (pl.: Nikon D3). Azért a színmélység (16bit) és a dinamikatartomány lényeges különbség lehet. A gép egyébként nyílván nem a sajátom! :)
Aki meg óriás pósztert készít a képeiből, ő meg igenis igényli ezt a méretet.

ennyi, nem több írta...

Jó, inkább menjünk fotózni...

De mit???

Andor írta...

gorbelabda: igen, azt gondoltam is, hogy ilyesféle gépekkel nem a családi albumba készülnek 9x13-as meg 10x15-ös képek :-DDDD

Jelentem én is voltam fotózni közben. :-)