Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2008. április 12., szombat

Mún

A napokban valaki kérdezte, hogy nem fotóztam e a Holdat. A válaszom az volt, hogy "Pont tegnap." :) Így most nektek is megmutatom.

Utómunka van a képen, de talán még élvehető.


Technikai részletek:

A képet a 75-300mm-es Canon teleobjektívvel készítettem, ami 300mm-en már meglehetősen lágy képet ad, illetve a hold körvonalán erős aberráció volt látható. Ezért kényteleb voltam fekete-fehérbe konvertálni és utólag élesíteni. Annak ellenére, hogy ISO 100-on lett lőve meglehetősen sok zajt szedett össze a kép. A zajt is utómunkával tűntettem el róla.
Tapasztalataim szerint holdat fotózni állvány nélkül nem érdemes elkezdeni. Annak ellenére hogy 1/100 és 1/200 közötti záridővel dolgoztam (ISO 100-on!), a mégjobb élesség érdekében a gépet állványra tettem és használtam az előzetes tükörfelcsapás funkciót is (Mirror lookup), valamint az exponálást távkioldóval oldottam meg.

Ja, és a Hold baromi gyorsan mozog. :)

Nincsenek megjegyzések: