Copyright
Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!
Ezt a sorozatot leginkább magam miatt készítettem, hogy lássam mekkora a látószög különbség egy APS-C és egy full frame szenzoros gép között (lásd még 35mm és 50mm crop és ff vázakon). Talán másnak is hasznosak lesznek ezek az összehasonlítások, ezért úgy gondoltam, ismét közzéteszem az eredményeket itt a blogon is.
Ezúttal a 70-200-as objektívemmel készítettem fotókat.
Látható, hogy telében a crop vázak sokkal használhatóbbak tudnak lenni. A szenzor adta 1.6x szorzó nagyon hasznos lehet bizonyos szituációkban. Bár hozzátenném, hogy ez az előny leginkább akkor jön elő, ha a crop szenzoros váz nagy felbontással rendelkezik, ugyanis egy 22 megapixeles full frame géppel készült kép közepéről minden további nélkül kivágható a crop vázak által készített kép 8 megapixeles felbontásban (konkrétan a 200mm-es állásban megnéztem és ez jött ki eredményül).
Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a 70-200-as objektívem a full frame vázon él igazán. Legalábbis portrézáshoz nincs univerzálisabb páros, mint egy FF gép és egy 70-200-as tele.
9 megjegyzés:
Szia Ákos! Igen másnak is hasznos a bejegyzés, pl. nekem.:) Kb. ilyen eredményre számítottam, de ff vázon talán mégis jobb lehet használni, mert még mindig kivághatod, "ammi nem kell" De azért mégis megdöbbentő a különbség a méretekben. De ha már itt tartunk, adott a crop váz, (60D) melyik 70-200 ast ajánlanád? Most tervezem a beszerzést, (talán meglepem magam karácsonyra) Persze a Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM nem játszik, mert nem én nyertem a lottón, de a stabi vagy a nagyobb fényerő a nyerő? Mármint 2.8 IS nélkül, vagy a 4es Is el? Üdv. Tamás
Szia! Nem egyszerű a kérdés, mert elég szubjektív, hogy ki melyiket találja használhatóbbnak. Az f/4 IS-nek valamivel szebb a képe, mint a 2.8-asnak és kisebb is, így nem húzza annyira vállad (az f2.8-as 1.5kg-ot nyom). Azonban az én személyes véleményem az, hogy a nagyobb fényerejű objektív sokkal használhatóbb, több szituációban megállja a helyét. A nagyobb tömege miatt nem ficánkol a kezedben, így hosszabb záridők is kitarthatóak vele és 200mm-re csavarva f/2.8 mellett igazán szerethető, krémes háttereket lehet vele csinálni. :) Nekem egyébként az f/2.8-as verzió van és nagyon szeretem. Két dolog van, amit viszont utálok benne: vonzza a tekinteteket, mert bazi nagy, főleg napellenzővel, illetve nehéz (nagyjából duplája a tömege az f/4 IS-nek).
Néztem különböző teszteket, és hát a 4es tényleg szebb képet ad, viszont én is oda vagyok a kis mélységélességért. Dilemma van, majd még meglátom.
Ha csak ez a dilemma tárgya, akkor megnyugtatlak: az f/2.8 képe miatt nem kell aggódni, bőven az L-es kategóriát képviseli. Én szinte mindig nyitva használom és nem érzem, hogy gond lenne vele.
Azt hiszem lassan megpuhítasz :)
Sigmán, és Tamronon nem is nagyon gondolkodtam, (mindenem Canon) de gyakori fókuszhibákról hallani. Gondolom neked is Canon cuccaid vannak többnyire...
:)
Igen, most már nekem is csak Canon objektíveim vannak.
Great blog!!
Salut, Francesc
Szia Ákos!lenne egy kérdésem hozzád,mert már megkavarodtam obi vásárlás terén!:)
portrézáshoz (minden szinten) mely obi lenne jobb?
canon 70-200 f/4 L,vagy a szintén L-es 17-40?
Crop vázam van(60D),többnyire egész vagy fél alakos portrékat készítek és elég gyakran szük helyeken.
a 17-40 nem torzìtana sokat pl. egy közeli képnél?
elöre is köszi a segitséged!
üdv!
@VEMPIRE: Szia! A 17-40 elég korlátozottan lesz csak jó portrékhoz, mert valóban torzítani fog. Közeli portrékhoz még 40mm-en is alkalmatlan, csak egész alakra vagy környezeti portréra lenne jó. A 70-200 sokkal alkalmasabb erre a célra.
Üdv,
Ákos
Megjegyzés küldése