Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2008. május 11., vasárnap

Késő tavaszi napfürdő

Valami virágzik. De az is lehet, hogy nem virágzik, csak szöszözik. :)

Ma elmentem egy órára bicajozni és mikor jöttem haza, pont a lemenő nap volt velem szemben. Gyönyörű ellenfényt adott a virágzó és a még le nem kaszált gazoknak. Bántam is hogy nem volt nálam a gépem. Viszont siettem haza, mert a környékünkön valami fa (?) virágzik (szöszözik) és a szöszöket is gyönyörűen megfestette. Szerettem volna egy szép naplementés, szöszös képet, de a kromatikus aberráció közbelépett. Már megint. (Kromatikus aberráció: lila és zöld izék a becsillanások körül. Rendszerint az olcsóbb objektíveknél tapasztalható, nem kívánatos jelenség. - A szerk.)

A telémhez nincsen napellenző, így egy A4-est tettem rá befőttes gumival. Nem mondom, hogy túl sokat ért, de legalább nem kézzel kellett árnyékolni. De azt hiszem sejtem, hogy miért fekete színű az összes napellenző. :)

Canon EF 75-300, @300mm, F5.6, 1/1600, ISO 100

A képen egyébként nem az látható, hogy marha koszos objektívvel kezdtem el fotózni, hanem a közelebbi szöszök így kenődtek szét, kicsit bokeh hatást keltve. (Bokeh: szétkenődött, vagyis fókuszon kívüli csillanás. - A szerk.) De ugye ez a rosszfajta bokeh, amikor a széle éles és a közepe lágy. Így piszoknak látszik. A szép az lett volna, ha pont a széle a lágy. De ha jobban megnézitek ezekbe (is) beleaberrált a 70-300mm-es Canon tele.

Tudom, nem harmadoltam, lehett volna a fókusz máshol is és talán a mélységgel is lehetett volna játszani. Ez van. ;)

Ja, és megint az ablakból. :)

(Nagy méretben látszik igazán, bár élőben jobb volt. Klikk a képre!)

Nincsenek megjegyzések: