Cikkek Video Facebook Twitter Flickr Adok-Veszek FAQ Olvasóim

Copyright

Az oldalon található képek Kiss Ákos szellemi tulajdonát képezik (kivétel ahol külön jelezve van más fotós, mint alkotó). A képeket engedély nélkül felhasználni, átalakítani illetve terjeszteni nem lehet. Minden jog fenntartva!

Fényérték

2008. május 14., szerda

Athén I.

Szombaton ISSE 2008 konferencián voltam prezizni, így gondoltam, majd vasárnap váltok pénzt és jól bevásárolok. Először csak a közeli Plusba akartam lenézni reggeliért, de mivel az zárva volt, így inkább átmentem a városközpontban levő Match-hoz. Az is zárva volt. Pünkösd ugyebár, de nekem ez először le se esett.

Szóval minden elintéznivaló ma reggelre (vagyis keddre) maradt. Tudni kell, hogy reggel 8:50-re a céghez taxi lett rendelve, ami kivitt volna minket a reptérre. Persze 8 előtt szinte semmi nincs nyitva, így alapból esélytelen volt a dolog, mert ha minden jól megy, akkor is kell 40 perc, hogy otthonról beérjek a munkahelyre. A rendelt taxi részemről lefújva.

Először a Móriczon próbáltam pénzt váltani (reggel 7:50). Az OTP már nyitva volt, de nem váltanak abban a fiókban pénzt. Frankó. Az Erste előtt még hölgyek kint cigiztek. Tehát még nem volt nyitva, csakúgy, mint a Spar melletti pénzváltó sem. Ennek örömére elmentem a közeli OTP garanciához, hogy legalább biztosításom legyen erre a 6 napra. Na az legalább sikerült. Azért érdeklődtem a pénzváltás felül ott is, de ők sem váltanak és az általuk ajánlott pénzváltó is csak 10-kor nyitott. Ezután mondták, hogy a Gellért téri OTP fiókban van pénzváltás. Szuper! Akkor irány a Gellért téri fiók. Következő akadály: itt csak 105€ volt összesen, arra is 10 percet kellett várni. :) Oké, akkor a többit majd a reptéren.

Taxi (nem a céges). Reptér. Újabb OTP. Reggeli (mocskos drágán). Check-in. Várakozás. Boarding.

Koszos ablak, tengerrel:

Eszter tervez:

Athénban egy buszt kellett keresnünk, ami elvitt a helyi Auto Union átvevő helyére, ahol egy kék Fiat Punto várt minket. (Összvissz 18.000km volt benne.) Benzin az nem volt benne, így el kellett menni a közeli benzinkúthoz tankolni. Ezután jött a vicc: mivel benzinkutas sztrájk volt tegnapig, így a nyitás utáni nagy rohamban több kútnál már el is fogyott benzin. Többek között ott is, ahova menni kellett volna. A kölcsönzős azonban megnyugtatott, hogy nincsen gond, mert van egy másik kút is innen nem messze. Remek! Aztán elkezdte magyarázni, hogy merre: &@#°!%/!+%@}{^!. Eszter megjegyezte, én követni sem nagyon bírtam, pedig rajzolt is hozzá a tag. Lehet ez volt a baj. :)

Nem mondanám, hogy elsőre, de meglett a kút. Bazi nagy sor volt. Kivártuk.

A parkolóban megpróbáltunk életet lehelni az otthonról hozott GPS-be, hogy elnavigáljon minket a szállodáig. Ez sem volt egy egyszerű dolog, mert először a GPS eszközt nem sikerült megtalálni, utána meg az iGO 2008-cal kellett bírkozni egy sort (ugyanis azt most láttuk először). Végül ez is meglett és már indulhattunk is a hotel felé.

Nos, hogy a görögök hogyan vezetnek, arról jobb nem beszélni. Budapest ehhez képest egy álom. Itt mindenért dudálnak. Nem, nem úgy, mint Pesten, tényleg mindenért. :)

Forgalom:

A város tele volt autóval és óriási dugókat okozott, hogy a még ki nem ürült benzinkutaknál felhalmozódtak az autók. Lassan haladtunk. Útközben a garantált minőségű kaja reményében egy Mekibe néztünk be. Azt kell mondjam itt nem kapkodnak. Nincs az a pörgés, mint otthon. Szépen komótosan megy a kiszolgálás és a specialitások között 3 fajta Big Tasty is van. Sőt csak az van. :) De nem jó. Szerintem. Bignek éppen big, de a tésztivel azért vitatkoznék. Mindegy, megvolt, éhség ellen tökéletes volt.

A hotel közelében lehetetlenség volt parkolóhelyet találni. Vagy 5x végigmentünk a környező utcákon és amikor végre volt egy hely, oda nem engedtek betolatni, mert egyfolytában ránk másztak és dudáltak. Pedig kb. 10 másodpercet kellett volna várniuk. Nem. Aztán ezt kihasználva egy nő beállt a kiszemelt helyünkre. Miközben éppen tolattunk be. Nagyon fair. Ja, és még neki állt feljebb. Hihetetlen.

Hotel. Elmegy. Séta, étteremfelkutatás.

Minden sarkon autókereskedés. De tényleg! És mindenhol tuning verdák, Porschék, Subaru Imprezák, Lancer Evo-k, meg amit csak el lehet képzelni. Aztán találtunk éttermet is.

Aperitif, görögsaláta, birkahús krumplival.

Hotel. Készülés holnapra. Blog.

Ha minden igaz lesznek majd nem csak elkattintott, hanem normális képek is. ;)